mandysbagerigarage

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Mandy Wollersheim - 3 oktober 2011 18:28

Idag blev jag sugen på att baka igen så det fick bli en sockerkaka/muffins blandning som jag själv kom på och därför så kallar jag den för Fluffy Cakes :D


Här är vad jag använder:

50 gram smör

2 ägg (inte bara ett som det står på förpackningen)

2 ½ dl mjölk (inte vatten som de står på förpackning. Man tvättar sej i vatten och bakar med mjölk!)

1 paket Sockerkaksmix För att få lite roligare smak på själva Fluffy Cakesen så blandade jag i 2 påsar med Ögonblink Choklad dryck :D 


Såhär gör du:

1. Värm ugnen till 175 grader.

2. Ställ muffins formar på en plåt (själv använder jag en sorts braspanna för då står formarna bättre)

3. Häll Sockerkats pulvret genom en sil ner i en halvstor skål.

4. Smält smöret.

5. Häll mjölken i en liten skål och vispa ner Choklad pulvret till det blir jämt.

6. Häll Choklad mjölken, äggen och det smälta smöret i sockerkaks pulvret och rör om i ungeför en minut.

7. När smeten är jämn och fin så häller du den i muffins formarna så att det fyller lite mer än en tredjedel. Dom kommer jäsa och bli lagom stora!

8. Ställ i formarna i ugen i mitten och grädda sedan dom i 18 - 20 minuter.

9. Ta ut kakorna och ät :D


BTW: Det bästa med att baka är att man får vara den som slickar rent alla burkar och skålar man har använt ;P haha

    För att kakorna ska se lite finare ut så tar jag alltid bort den formen som jag har haft i ugnen och lägger kakan i en ny =) Det ser mycket proffsigare ut enligt mej! 

Såhär ser de ut i vasken när alla kakorna har fått nya formar :D hehe 


Hade bäst tills vi ses nästa gång!

Presentation


Tjena och välkommen till min blogg. Denna bloggen är som ett lilla syskon till min andra blogg streetraceisalifestyle

Här kommer jag att lägga upp mina bakverk och olika maträtter. Jag älskar att baka och skapa så här kommer det nog att bli fullt.

Translate

Besöksstatistik

Country counter

free counters

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggens nya design?
 BRA =)
 SÅDÄR :/
 DÅLIG :(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sponsorer och Sammarbete

   

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards