mandysbagerigarage

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Mandy Wollersheim - 19 oktober 2011 10:45

200 g mjukt smör

1 dl florsocker

4,5 dl mjöl

2 tsk vaniljsocker

Några droppar röd karamellfärg


Lägg smöret i en bunke. Ta ungefär 1 matsked och lägg i en mugg som går att värma i mikro och värm smöret så att det smälter. Blanda seda i några droppar karamellfärg i det smälta smöret så det blir en jämn rosa färg. Sila sedan ner mjölet, vaniljsockret och florsockret i bunken och arbeta ihop degen till en boll. Häll på det rosa smöret och arbeta ihop degen tills den känns bra. Ställ den i kylen i cirka 30 minuter.


Ta ut degklumpen från kylen och dela upp den i mindre klumpar ungefär som en fem krona. Rulla sedan ut den lilla klumpen till formen av en mask. Forma masken till en rosa bandet symbol och lägg den på plåten.





Grädda i mitten av ugnen i 200 gr i 6-8 min.


                

***Alla bilder är tagna med mobil kamera så där av dom inte allt så skarpa bilderna***


Avnjut dessa kakor när dom har svalnat för då tycker jag personligen att dom är bäst. Krispiga och goda :D

Presentation


Tjena och välkommen till min blogg. Denna bloggen är som ett lilla syskon till min andra blogg streetraceisalifestyle

Här kommer jag att lägga upp mina bakverk och olika maträtter. Jag älskar att baka och skapa så här kommer det nog att bli fullt.

Translate

Besöksstatistik

Country counter

free counters

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggens nya design?
 BRA =)
 SÅDÄR :/
 DÅLIG :(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sponsorer och Sammarbete

   

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards