mandysbagerigarage

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Muffins frossa :D hihi

Av Mandy Wollersheim - 1 november 2011 18:00

Ja som ni kanske förstår så älskar jag att göra muffins i olika färger, former och storlekar. Hehe ja men det är ju verkligen jättekul att göra muffins för dom kan vara vanliga vardagliga och sen kan man göra dom till fest muffins med massa färg, frosting och strössel.


Muffins från igår:

Muffinssmeten är samma som jag brukar använda, alltså färdig sockerkaksmix. Enligt mej så är det inte fusk utan men som hjälp på vägen. Ni får tycka vad ni vill men jag gillar att använda färdiga mixer för då vet jag att jag får ett bra resultat i slutändan =)

              

Efter att dom kom ut ur ugnen så fick dom svalna och sen så gjorde jag hål med äpple urkärnaren. När det var gjort så tog jag fram den färdig vispade chokladmoussen som jag vispat någon timme innan. Jag fyllde en spritspåse och satte på ett av mina munstycken. Har ingen aning om vilken tipp det är men det blev som en stjärna iallafall. Man fick tipparna med när man köpte engångsspirtspåsar. Men jag måste varan för en sak som jag själv inte tänkte på innan jag fyllde min spritspåse med chokladmousse som innehöll KRISP :D haha Det gick så klart inte att spritsa ut för påsen höll på att sprängas eftersom det satte sej en choklad bit i hålet XD haha Det slutade med att jag fick klippa upp påsen och spritsa ut chokladmoussen genom det uppklippta toppen. Alltså blev det inte så bra men jag kompletterade det med små silverkulor och det blev bra tillslut. Inte perfekt men bra :D 

   


Muffins från idag:

Muffinsarna är gjorda på samma sätt som dessa ovanför. Det ända som skiljer sej från ovanstående är dessa är färgade med min nya blå pastafärg.

Till toppingen använde ja smörkräm som jag färgade röd (blev rosa) och Blå. Receptet är taget från denna hemsidan: HÄR

   

De små "pappersbitarna" är gjorda av vit sockerpasta som har fått stelna i kylen och sedan har jag skrivit och gjort små symboler med ätbart bläck :D      


JAG VILL BARA TILLÄGGA ATT DET ÄR MIN ALLRA FÖRSTA GÅNG SOM JAG HAR JOBBAT MED SMÖRKRÄM SÅ DET ÄR DÄRFÖR SOM JAG INTE RIKTIGT KÄNNER MEJ HEMMA MED DET ÄN MEN DET KOMMER :D ÖVNING GER FÄRDIGHET!! hihi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 6 maj 2012 16:22

Igår när jag var och handlade så blev jag jättesugen på Wienerbröd men jag tyckte att dom i affären inte såg så himla goda ut så därför bestämde jag mej för att jag skulle baka egna. Sagt och gjort så köpte jag alla ingredienser som jag tänkte att ja...

Av Mandy Wollersheim - 24 april 2012 20:43

Tjingeling Pling Plong :D För några dagar sedan så gjorde jag super goda kladdiga chokladbollar. Det var alltså vanliga chokladbollar men jag gjorde dom lite kladdigare.   Jag gjorde mina chokladbollar enligt ett recept på en förpackning och j...

Av Mandy Wollersheim - 19 april 2012 20:44

Vart så sugen på bacon nu ikväll och ville inte äta det bara som det var så blandade till en lite fläskpannkaka eller i detta fallet så blev det ju en baconpannkaka :D Super enkelt att göra och sjukt gott!   2 ägg 1 ½ dl mjölk 1 ½ dl mjöl ...

Av Mandy Wollersheim - 8 april 2012 18:28

Denna påsken bestämde jag mej för att jag ville göra något annorlunda till efterrätt så jag sökte runt lite på internet och hittade ett ganska så coolt recept som jag bara var tvungen att testa. Receptet är självkomponerat så jag har bara tagit lite ...

Av Mandy Wollersheim - 26 februari 2012 20:22

Tänkte att jag skulle försöka mej på att göra 2färgade maränger. Jag har ju gjort det så många gånger när jag har gjort frosting till muffins så de borde ju inte vara någon skillnad när de kommer till maränger.    Färg 1 - blå och grön 2 äggvit...

Presentation


Tjena och välkommen till min blogg. Denna bloggen är som ett lilla syskon till min andra blogg streetraceisalifestyle

Här kommer jag att lägga upp mina bakverk och olika maträtter. Jag älskar att baka och skapa så här kommer det nog att bli fullt.

Translate

Besöksstatistik

Country counter

free counters

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggens nya design?
 BRA =)
 SÅDÄR :/
 DÅLIG :(

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sponsorer och Sammarbete

   

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards