mandysbagerigarage

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Mandy Wollersheim - 30 november 2011 19:30

Gjorde färdigt min vintertårta idag. Eftersom den hade stått i kylen sedan igår eftermiddag tills idag i eftermiddags så var den stadig och bra så det var bara att jämna till kanterna med en vass kniv som jag tyvärr skar mej i handen med XD haha nej men det hör inte hit :P När jag hade trimmat kanterna så spacklade jag ett crumb coat och sen satte jag in den i kylen i 5 minuter och medans den stod där så kavlade jag ut den vita sockerpastan och när det var gjort så tog jag ut tårtan och la på ett lager vaniljmousse till på kanterna och ett jämt lager på toppen och sedan klädde jag tårtan med sockerpastan. Sen in i kylen i gen medans jag färgade och stansade ut de små granarna och stjärnorna.  När alla figurer var färdig utstansade så tog jag ut tårtan ur kylen igen och satte fast dekorationerna med vit glasyr och sedan så lade jag till några små detaljer av pärlor och strössel. Klart :D

     

Presentation


Tjena och välkommen till min blogg. Denna bloggen är som ett lilla syskon till min andra blogg streetraceisalifestyle

Här kommer jag att lägga upp mina bakverk och olika maträtter. Jag älskar att baka och skapa så här kommer det nog att bli fullt.

Translate

Besöksstatistik

Country counter

free counters

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggens nya design?
 BRA =)
 SÅDÄR :/
 DÅLIG :(

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sponsorer och Sammarbete

   

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards