mandysbagerigarage

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Mandy Wollersheim - 15 december 2011 22:45

Här kommer ett enkelt och framför allt super gott recept på saffransmuffins som passar bra för diabetiker. Jag har gjort det ut i från ett helt vanligt muffins recept men bytat ut det vanliga sockret mot diabetessocker.


2 ägg

2 dl diabetessocker

50 gram smör

3 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 dl mjölk

1 påse saffran


Ugnen: 225 grader - mitten


Smält matfettet och låt det svalna eller låt det ligga framme i rumstemperatur  tills det blir mjukt och smidigt. Låt ungefär en msk smält smör vara kvar. Detta ska senare blandas med saffranen.


Vispa äggen och diabetessockret tills smeten blir porös.


Blanda mjölet och bakpulvret och sila ner det i ägg smeten. Tillsätt matfettet och mjölken och rör försiktigt ihop smeten men var försiktig för du vill inte att all luft ska smita ut ur kakan.


Häll saffranen i en mortel och tillsätt lite diabetessocken och mortla sedan detta till ett fint pulver. Häll saffranspulvret i det överblivna smöret och blanda väl. Häll sedan ner det i muffins smeten och blanda väl.


Ställ ut muffins formar på en plåt och fyll de sedan till 2/3 med smeten. Grädda dom i mitten i ugnen 225 grader i cirka 10 minuter.


Dessa muffins är godast KALLA :D

         

Presentation


Tjena och välkommen till min blogg. Denna bloggen är som ett lilla syskon till min andra blogg streetraceisalifestyle

Här kommer jag att lägga upp mina bakverk och olika maträtter. Jag älskar att baka och skapa så här kommer det nog att bli fullt.

Translate

Besöksstatistik

Country counter

free counters

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggens nya design?
 BRA =)
 SÅDÄR :/
 DÅLIG :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Sponsorer och Sammarbete

   

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards