mandysbagerigarage

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Mandy Wollersheim - 19 september 2011 18:15

Dessa fluffinsarna är gjorda ut ifrån ett enkelt sockerkaks recept. Följande ingredienser behövs:

3 ägg

3 dl socker

2 dl vetemjöl

1 1/2 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

50 g smör

2 dl mjölk


Eftersom jag behövde ganska många fluffins så gjorde jag dubbel sats :D


Gör såhär:


1. Sätt ugnen på 175 grader. Ställ fram muffins formar. Vispa ägg och strösocker vitt och pösigt. Blanda samman mjöl, bakpulver och vaniljsocker.


2. Smält smöret och häll i mjölken, så att allt blir ljummet. Häll mjölkblandningen i socker blandningen och rör om. Vispa ner mjölblandningen i smeten. Dela sedan smeten i så många delar som du vill att det ska finnas färger i kakan. Själv valde jag 4. Röd, blå, grö och gul.


3. Häll först en liten klick med smet i mitte av muffins formen och sen tar du en annan färg och klickar i mitten av den första klicken och sen fortsätter du så tills muffins formen är fylld till 1/3 del. Kolla bilderna så förstår du säkert bättre ;P


4.  Grädda fluffinsarna i 175 graders ugn i 15 -20 minuter. 

                         

Presentation


Tjena och välkommen till min blogg. Denna bloggen är som ett lilla syskon till min andra blogg streetraceisalifestyle

Här kommer jag att lägga upp mina bakverk och olika maträtter. Jag älskar att baka och skapa så här kommer det nog att bli fullt.

Translate

Besöksstatistik

Country counter

free counters

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggens nya design?
 BRA =)
 SÅDÄR :/
 DÅLIG :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sponsorer och Sammarbete

   

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards