mandysbagerigarage

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Mandy Wollersheim - 26 februari 2012 20:22

Tänkte att jag skulle försöka mej på att göra 2färgade maränger. Jag har ju gjort det så många gånger när jag har gjort frosting till muffins så de borde ju inte vara någon skillnad när de kommer till maränger.

  

Färg 1 - blå och grön

2 äggvitor

0,75 dl florsocker

2 msk vaniljsocker

grön och blå hushållsfärg


Börja med att separera äggvita från gulorna. Släng dock inte äggulorna för dom kan användas till annat. Vispa äggvitorna fluffigt och häll sedan i florsockret och vaniljsockret. Vispa ytterligare lite och tillsätt några droppar blå hushållsfärg och några droppar grön hushållsfärg. Vispa lite till och gör sedan testet om du kan hålla skålen upp och ner utan att marängen droppar ut. När den är färdig så sätt i den i kylen medans du gör de andra marängen.

 


Färg 2 - röd

2 äggvitor

0,75 dl florsocker

2 msk vaniljsocker

röd hushållsfärg


Gör på samma sätt som ovanstående när du blandar till marängen :)


När båda marängerna är färdiga så fyll en spritspåse med ena halvan blå/grön maräng och den andra halvan med röd maräng så att spritspåsen blir delad på mitten av färgerna. För att slippa att det blir kletigt i slutet på spritspåsen så brukar jag sätta en klämma i änden. Sen är det bara att spritsa på en plåt med bakplåtspapper. Grädda sedan marängerna i nederdelen av ugnen på lägsta möjliga värme i cirka 2 timmar. Efter 2 timmar låt marängerna stå cirka 30 minuter till innan du tar ut dom ut ugnen. Detta gör att dom blir spröda och goda :)

 

 

Fädiga maränger. Synd bara att färgerna inte är lika fina efter att dom har varit i ugnen :/

 

Presentation


Tjena och välkommen till min blogg. Denna bloggen är som ett lilla syskon till min andra blogg streetraceisalifestyle

Här kommer jag att lägga upp mina bakverk och olika maträtter. Jag älskar att baka och skapa så här kommer det nog att bli fullt.

Translate

Besöksstatistik

Country counter

free counters

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggens nya design?
 BRA =)
 SÅDÄR :/
 DÅLIG :(

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sponsorer och Sammarbete

   

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards