mandysbagerigarage

Alla inlägg under april 2012

Av Mandy Wollersheim - 24 april 2012 20:43

Tjingeling Pling Plong :D

För några dagar sedan så gjorde jag super goda kladdiga chokladbollar. Det var alltså vanliga chokladbollar men jag gjorde dom lite kladdigare.


Jag gjorde mina chokladbollar enligt ett recept på en förpackning och jag har tyvärr slängt förpackningen så jag kommer inte ihåg det. Men det är bara att välja ditt favorit recept eller söka på google.


                            

För att få dom extra goda och kladdiga så att hällde jag i lite extra flytande smör så att det blev en kletig gegga. Sedan hällde jag i lite pärlsocker i själva geggan. Sen rullade jag dom i pärlsocker och satte i kylen. Klart :D Kan ju säga att där är inga kvar. Brossan har ätit upp nästan alla :D 

Av Mandy Wollersheim - 19 april 2012 20:44

Vart så sugen på bacon nu ikväll och ville inte äta det bara som det var så blandade till en lite fläskpannkaka eller i detta fallet så blev det ju en baconpannkaka :D Super enkelt att göra och sjukt gott!


2 ägg

1 ½ dl mjölk

1 ½ dl mjöl

Kryddor efter behag

Bacon efter behag (jag använde ett paket)



Börja med att steka baconen så som du vill ha dom. Jag vill ha mina knaperstekta så det tog ett tag.

     

Medan baconen blir stekta så blanda ihop ägg, mjöl, mjölk och kryddor i en bunke.

När baconen har den stekytan som du tycker är bra så häller du på äggsmeten över baconen och blandar runt så att det blir jämt i kakan. 

 

Stek fläskpankakan på båda sidorna och avnjut den sedan med ditt favorit tillbehör. Många äter med lingon men jag kan verkligen inte äta det för det är inte alls i min smak. Jag äter bara med 20 kilo salt på :D

   

Av Mandy Wollersheim - 8 april 2012 18:28

Denna påsken bestämde jag mej för att jag ville göra något annorlunda till efterrätt så jag sökte runt lite på internet och hittade ett ganska så coolt recept som jag bara var tvungen att testa. Receptet är självkomponerat så jag har bara tagit lite på en höft. Om jag inte har helt fel så var det något i denna stilen:


Förberedelser: Samla på dej så många äggskal som du bara kan. Jag personligen har tvingat min familj att äta ägg på längden, höjden och tvären. Själv har jag också ätit en massa ägg.


2 ägg

1 tsk bakpulver

2 dl socker

2 matskedar vaniljsocker

2 dl smör

1 ½ dl creme fraiche

1 ½ dl mjölk


1. Börja med att vispa ihop smöret och sockret och tillsätt sedan äggen. Häll sedan i bakpulvret, vaniljsockret och mjölet. När smeten börjar likna en deg häll i mjölken och Creme fraichen. Vispa allt tills smeten blir jämn och fin. Sätt igång ugnen på 175 grader med över och undervärme.


2. Ställ de tomma äggen i en muffinsplåt och lägg lite folie i varje fack så att äggen står stilla.


3. Fyll en spritspåse med smeten och spritsa sedan i smeten i äggskalen ända upp till toppen. (Det kommer att rinna över men det gör inget! Det är bara bra för då blir kakan helt ägg formad)


4.  Ställ in äggen i ugnen i cirka 20 minuter. När dom är färdiga så ska du kunna sticka en tandpetare i kakan utan att den blir kladdig. Eftersom kakorna bakar ut över skalen så kan du bara ta en slät kniv och dra bort kakan från utsidan av äggskalet och sedan torka med en fuktig trase.


5. Låt kakorna svalna helt (Jag lät dom stå över natten).

     


Jag valde att dekorera mina ägg med "kaviar" i form av smörkräm som var färgat i kaviar färg. Även detta receptet är gjort på en höft.


2 ägg

5 dl florsocker

röd hushållsfärg

2 tsk vaniljsocker

75 gram smör


Blanda ihop allt till en jämn smet och låt den sedan stå i kylen i cirka 1 timme. Sedan fyller du en spritspåse och använder en liten stjärntyll så det ser ut som kaviar som är taget direkt ifrån en kaviratub :P hehe


   

Det blev verkligen en hitt på släktkalaset och alla tyckte att det var en jätterolig ide.

Presentation


Tjena och välkommen till min blogg. Denna bloggen är som ett lilla syskon till min andra blogg streetraceisalifestyle

Här kommer jag att lägga upp mina bakverk och olika maträtter. Jag älskar att baka och skapa så här kommer det nog att bli fullt.

Translate

Besöksstatistik

Country counter

free counters

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggens nya design?
 BRA =)
 SÅDÄR :/
 DÅLIG :(

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Sponsorer och Sammarbete

   

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards